Friday 5 January 2018

GIVE UP

Do ever hear people say that?
"Perempuan klau sayang dia mcm tergila gila kan , bila dia dh give up , dgr nama kau pn dia x lyn"

Ye, tak semua orang sama. Ada yg cepat give up ada yg lama sngt2 baru dia akan give up. It depends. For me, aku jenis yg susah sngt nk give up.. jenis hati batu, keras kepala. If aku ckp aku nk tu, aku nk tu la.. sebab aku bkn lalang.. aku ade pendirian aku.. bila aku ckp aku x nk buat sekian2, aku takkan buat.. x effect dgn hasutan org.. itu aku.

Same goes bila aku ckp aku takkan give up selagi aku x capai aku nak.. ye, everythings have a limit.. if setiap masa adanya manusia yg patahkan semangat kau, hari2 buat kau down & xde org yg naikkan balik semngat yu.. lama2 kau pn akan give up sbb x balance.. who can survive with negativity? sama la jugak perasaan..

Bila org bersungguh-sungguh kejar kau, kau buat derk.. bila dh blah baru terhegeh.. always.. x boleh ke hargai apa yg ada depan mata? Susahnye nk faham manusia cmni..

Kau rasa, seronok ke buat org down? Seronok ke buat org give up? Hati tu bukan boleh buat main2. Sekali mungkin dimaafkan tapi kalau dh bnyk kali kau rasa cmne? Kau rasa dia xde perasaan ke? Atau kau mmg x nmpk? Sbb buta dengan ego yg menggunung.. kalau perempuan tu boleh turunkan ego dia untuk kau, kau kena tahu dia mmg dh nmpk kau sorang je.. perlu ke nak mainkan & uji dia lagi?

Thats why manusia tak pernah nak sedar. Dh terhantuk baru terngadah.. melayu.. bila dh give up, tabur la intan, belian, permata, makanan(ehh), sorry to say bro.. you are too late untuk buat cmtu..

Just a simple advice from me to myself too..
Cause I face a lot, I've been broken a lot.. just twenty sen from me yg x cukup lg mkn garam kt dunia ni..

No comments:

Post a Comment