Friday 8 June 2018

Misteri -part1-

Lately ni, selalu tak boleh tidur plus memang tak tidur malam.. mungkin ada something wrong somewhere tapi since dari kecik camni sbb tu cam dah terbiasa. Cakap pasal tak boleh tidur malam confirm banyak cerita misteri yg berlaku. yelah.. dengar benda-benda tengah malam. Kan orang cakap benda tu active memalam.. hahaha Actually sape je yang tak alami semua tu. confirm sekali pernah, for me dah banyak kali so macam dah lali. Banyak ni nak citer so mohon fokus :P

Start kena usik-usik manja masa sekolah rendah sbb masa tu mlm baru balik rumah since sekolah kat kampung, rumah kat bandar so habis sekolah je balik rumah arwah tokwan and pergi kafa, pergi kelas malam then malam baru balik rumah sendiri. So tiap2 minggu routine yg sama, mlm baru nampak rumah and jarang nk nampak family. So bukan nak cerita tu, nak cerita ape yg berlaku masa stay rumah tokwan. Sebabkan routine lepas balik sekolah tghari tu balik rumah tokwan, mandi makan then pergi ngaji pastu pergi kafa/unit beruniform/sukan, dekat maghrib baru balik semula rumah tokwan. Tokwan pergi surau masa maghrib so aku je la sensorang kat rumah, mandi & makan sambil tengok tv time maghrib (kalau la dulu tokwan tahu confirm kena bebel). Pastu ade one day tengah syok tengok tv tungu nak g kelas malam (masa tu naik basikal gi sekolah), tetiba terdengar kat dapur ada orang bawak dulang style besi tu penuh cawan dalam dia terketar-ketar bawak.. Mula-mula slow and then makin laju ketar dia pastu stop. then bunyi lagi. aku dh pelik and start cuak. Terus siap-siap kemas barang nk keluar pergi sekolah even awal lagi.. bunyi tu makin dekat nak ke arah ruang tamu then aku tutup semua lampu terus blah tak pandang dapur lansung masa keluar since terpaksa lalu tepi dapur kalau keluar. gelabah mak nyahh nak kunci pintu masa tu sampai berapa kali kunci terjatuh plus taknak masuk lubang kunci hahaha

buruk je so nak  bagi senang faham.. bukan arkitek nak buat plan lawa-lawa
boleh laa sis dari takde haa
So next, masuk sekolah menengah lagi banyak kena kacau since duduk sekolah asrama. Sekolah asrama kan angker gitu nak2 sekolah yg dah lama2. Masa form 1 tu kakak dorm takde la cerita misteri2 lagi tapi aku ni jenis berminat la nk dengor cerita2 camtu.. jenis tak penakut so ada la dorang citer bilik sebelah kitorang ni supposely bilik warden tapi tutup sebab bilik tu keras, dulu ade org meninggal kepala terputus dekat kipas (cerita ni mesti famous kan). Tapi bukan tutup sngt pn bilik tu cuma x berpenghuni so kelam je, pintu terbukak je and selalu intai mmg seram gila tengok kt dlm. Okay move on. So since dari kecik susah nk tidur malam & masuk plak sekolah asrama ang ade time lights off so  lagi la payah. Tukar tempat tidur plak perhhh azab gila.. okay masa tu aku dpt katil atas dah la sejenis yg  sensitif takleh tidur kalau lampu terbuka, kena duduk lam kegelapan je. Haha pstu mmg takleh lelap tiap mlm.. mmg ada la dengar bunyi2 x menyenangkan tp ignore je.. okay nak masuk citer dh ni.  Ada satu malam since tetiba mlm tu rasa mcm miang sngt kn nak tidur sama2 so tidur la kt lantai dgn kwn bertiga.. aku hujung sekali.. antara katil kwn lain dgn akak dorm. Okey ni mlm pertama tau, katil sebelah aku tu tidur berdua atas katil dorg duk gurau ape ntah ttbe bunyi something.. bunyi org ketuk tingkap. Dulu tingkap yg satu2 tu.. ahhh tatau nama tingkap jenis camtu apa nanti aku letak gambar. And banyak cermin tingkap tu dh pecah and lopong. So aku dgn dua manusia yang atas katil tak tidur lagi tu cam kaku.. so aku terus terkam naik atas katil sekali dgn dorang haha so total atas katil single tu bertiga.. aku tak dapat bayang how come boleh muat.. lepas tu masa tu rambut aku panjang so mmg rambut time tido akan letak kt belakang & aku tido tutup muka dgn selimut.. dua org tu dh lelap dah.. aku je tgh struggle ni.. tetiba aku dengar lagi org ketuk tingkap.. bukan mcm biasa tau.. pakai kuku.. and slow je. Satu2 sebanyak 3 kali. Aku terus kejung situ.. then terasa ade benda tarik rambut aku.. bukan semua la.. dia cam tarik beberapa helai cmtu.. okey sekali aku senyap je.. static.. kali kedua mmg betul2 rasa.. lepas tu aku dengan berani nya pusing. Takde pape nampak langsir bertiup je since belakang tu tingkap.. aku terus tarik2 ikat rambut then bungkus satu badan.. haha dahhh jangan main rambut aku lagi dah.. huh..

lebih kurang tingkap macam ni laa banyak lopong

Okey malam kali kedua kena kacau lagi teruk, ini makhluk tak makan saman even aku buat bodoh je dia still nak bergurau.. mlm tu tidur kt bwh tempat haritu.. bertiga.. atas lantai. Yang tidur atas katil atas akak dorm pn turun tidur bawah so maknanya katil atas kosong.. okey beberapa minit sunyi je dorm menandakan semua penghuni tu tidur dgn aman.. aku still terkebil-kebil nak tidur.. stress.. tapi pejam la mata since taknak tengok benda2 menakutkan haha.. TETIBA *dummmmmmm* ada benda besar hempap atas katil atas yg kosong tu.. dengar bunyi kuat namati..serious sampai aku terkejut. Ingatkn kawan aku yg owner katil tu terjun atas katil tu sbb dia pn cam besar jgk orgnye mana tahu sakit pinggang tidur atas lantai tp buka mata dia tgh kt sebelah aku & terkejut jugak dgr bunyi td.. dia pandang aku, aku pandang dia, pandang katil atas tu takde pape.. normal.. kalau dgr bunyi td tu rasa mcm bengok tau besi. Tp ni takde tanda lansung. Muka memasing cuak, pastu dia kejut akak dorm yg katil bawah tp akak tu ngantuk sngt dia ckp biasa la tu, baca ayat kursi banyak2.. wehhhh haha dh la form 1 mmg cuak habis... pastu since akak tu taknak layan kitorg.. aku ckp aku nk naik katil aku.. pastu dia nak ikut, okay aku bagi je la.. So atas katil aku dgn dia.. duduk je tak baring lagi.. cuak lagi. still tak berhenti tau baca ayat kursi and kan ayat last baca 7 kali kn.. masa tgh baca ayat last nak sampai 7 kali.. guess what dia pnye gurau tu kemain.. dia goyangkan locker kt hujung bilik yang kat ats dia penuh Quran tafsir.. sumpah aku tak tipu aku nampak and dengar locker tu bergoyang kuat dengan impak bunyi lagi macam ade org hogeh (pndai2 la fhm mksud dia untuk org luar). Kwn aku kt sebelah ni dh kemain peluk aku, aku ni lemas org peluk aku ckp kt dia lek2 baca ayat.. pstu xde dah jadi pape smpai pukul 4 pagi then pergi sekolah macam zombi sbb tak cukup tidur.. then stress la jgk lepas dari tu kwn aku nk tidur sekali dgn aku sokmo.. rimas wehhh tp dia stop lepas aku tegur dia aku dh rimas, and dia move on gi tidur dgn org lain plak hehe sorry kawan.


Actually ade lagi fuck up story sbb makhluk tu tak berhenti lagi kacau hidup aku rasanya. Form 2 ada lagi gurau2 best dia. Nanti aku cerita next post sekali dengan cerita masa dekat UTM sbb sekarang kena stop since mak aku membebel suh masuk dapur.. So chow gaisss... jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri.. jeng jeng jeng..


No comments:

Post a Comment